Ekibiniz kurtarılmaya yetecek kadar uzun süre adada hayatta kalabilir mi?
Ekipler bir adada mahsur kalmışlardır. Bu adadan kurtulmak için oradan geçmekte olan bir gemiyi bulmaları ve ona işaret vermeleri gerekmektedir. Tabi bu arada beklerken de adadaki vahşi yaşama ayak uydurmak zorundadırlar.
Ada, bir tablet üzerinde gösterilmekte olup, dokuz bölgeye ayrılmıştır. Bu bölgelerin herbirinde ekip üyeleri, su, hava koşulları, lk yardım, barınak yapma, işaret verme ve bunun gibi adada hayatta kalmaya yönelik pek çok görevle karşı karşıya kalmaktadırlar. Karaya vuarn bazı malzemeler, bu zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olacaktır. Bu zorlu görevlerin başarıyla tamamlanmasıyla birlikte, hayati önem taşıyan hayatta kalma becerileri kazanmış olacaklardır.
Ekiplerin hayatta kalmak adına, her bir görevle ilgili yeteri miktarda bilgi sahibi olması gerekmektedir. Bir bölgede fazla zaman harcadıklarında, diğer hayatta kalma becerilerini öğrenmeleri için gerekli zamanı kaybedeceklerdir. Çok az bir zamanda da ihtiyaçları olan yaşamsal bilgileri elde edemeyeceklerdir. Bir bölgeden çıkıldığında da asla geri dönülememektedir.
Ekiipler oyunun sonunda, geminin adını ve ne zamana geçeceğini tespit edeceklerdir. Başarılı ekipler de gemiye işaret vermekte ve kurtulmaktadırlar. En çok puan kazanan ekip te kazanan olarak ilan edilmektedir.
Ekiplerin adada hayatta kalabilmeleri için, bir strateji oluşturmaları ve bunu sağlam bir şekilde uygulamaları gerekmektedir. Bir sonraki bölüme geçilirken ve bekleme esnasında aktif iletişim ve konsensun halinde karar alma mekanizmalarını çalıştırılması gerekmektedir. Ekipler, gerçek hayatta kalma becerilerini birlikte öğrenmekten ve bunlarla ilgili bilgi sahibi olmaktan keyif almaktadırlar. Zaman ve kaynak sıkıntısı ekipleri alternatif düşünce yöntemleri geliştirmeye zorlamaktadır.
Her bir bölümde, belli sayıda ekip üyesine görev tahsisi yapılması gerekmektedir bu sayede her bir üye kendi güçlü yanlarını takımın geneli için de kullanabilmektedir. Oldukça esnek bir tasarıma sahip olan Escape The Island, bir saatlik oturumlar halinde olabileceği gibi, çok daha derinlemesine bir takım gelişimi öngörüldüğünde 3 saatet kadar uzayan şekillerde tasarlanabilmektedir.